Pieter Schelte или най-големият катамаран в света-видео

Видяна: 9880 Етикети: катамаран, "Pieter Schelte", Allseas

Pieter Schelte или най-големият катамаран в света-видео

 

  Катамаранът е тип плавателен съд, състоящ се от два еднакви по големина корпуса, съединени помежду си. Геометричните форми, на подобен вид кораби ги правят лесни за разпознаване. По света има няколко типа катамарани, от дървени лодки, изпозвани за риболов,  до скъпи спортни яхти, но скоро се очаква да има и трети вид, видът на „Pieter Schelte“, най-големият подобен кораб строен някога.

 

През 2010 година, компанията Allseas, държаща друг рекорд в корабостроенето, а именно най-големият кораб “pipeline” кораб, сключва договор с южнокорейската корабостроителница Daewoo, за изграждането на кораба. Проекта е на стойност от 1,3 млрд. долара а предназначението му е за превоз на утра-тежки офшорни съоръжения.

 

Дължината на кораба е 382 метра, към която се прибавя и дължината на кърмовата конструкция, характерна за корабите полагащи тръби, наречен още „lift beam protrusion and stinger“ и така общата дължина на „Pieter Schelte“ достига значителните 431 метра. Ширината  е отново стряскаща- цели 124 метра, а на борда ще бъдат осигурни помещения, за екипаж в размер, забележете 571 човека. Осем дизелови двигателя, ще осигуряват мощност от 95MW, при максимална скорост от 14 възела. Задължителната, в случая система за динамично позициониране ще бъде на гиганта в тази сфера Kongsberg, а броя на тласкащите устройсва в включени в нея е отново стряскащ -12.  Срока за доставка, които компаният съобщава за сега е края на 2014 година.

 

 От 1970 г. насам , 500 нефтени платформи и 45000 км тръбопроводи са инсталирани в Северно море, с цел извличане на  запасите от нефт и природен газ, карай  Великобритания и Норвегия. Остаряващата  инфраструктура и постоянните тенденции  към намаляване на производителността означава премахване на непечелившите полета.

 

 Разглобяването на място на големите офшорни съоръжения, в повечето случаи е в разрез с екологичните норми, поради тоновете ръжда и течове около тях. Извеждането на технологии от експлоатация спорд оценки на пазара може да струва до 50 млрд, долара в следващите 30 години, въпреки че повечето нефтени компании, търсят най-евтиния метод за извършване на процеса, който е свързан изключително и само с разходи за тях.

 

 

               

 

   Технологията която „Pieter Schelte“, предлага е свързана с разглобяване, товарене и пренасяне на офшорни структори за производство на нефт. Концепцията за кораба, според компанията –собственик е стара, на близо 25 години, но едва сега финансовата обстановка позволява изпълнението му.  Цялостната концепция е позиционирането на катамарана, възможно най-близко до нефтена платформа.  Посредством хидравлични скоби и кранове с капацитет от 48 000 тона, „Pieter Schelte‘‘ би трябвало да повдига горната част от платформата и я постявя върху палубата си, следващата  маневра на "отлепянето" от местоположението във вече натоварено състояние, не би трябвало да бъде проблем, посредством големия брой подрулващи устройства.

 

  Големина на кораба и стабилноста му дават,  предимство в лошото време на Северно море , където много полета са към края на живота си. Но с течение на времето през целия си експлоатационен живот,  кораба  може да бъде  отведен до Мексиканския залив , Югоизточна Азия и в Бразилия и Западна Африка . Shell  е първата компания, която проявява сериозен интерес и вече има заявено отстраняване на платофрми през 2015 година.

 

Добави в Svejo



Най-четено