Кораб, като никой досега - Ramform Titan-class

Видяна: 18010 Етикети: сеизмични, Ramform

Кораб, като никой досега - Ramform Titan-class

  Технологията на геофизичния  метод за проучване, която използват сеизмичните кораби е свързана с контролирано предаване на акустичната енергия, в повечето случаи въздушна струя под голямо налягане  от съоръжения, оръдия, теглени малко след кораба. След  отблъскването на въздуха от морското дъно се отчитат, енергията, силата и загубите по пътя  от дъното към морската повърхност. Обработката на тези отражения произвежда синтетичен образ на геоложката структура на Земята

 

 Самото отчитане на данните  се извършва посредством сеизмичен уред,  който се нарича, streamer. Повърхноста на този уред е наситена с множество "хидрофони", свързани с корабното оборудване с кабели, понякога дълги повече от  шест мосрски мили, броя на които е реципрочен.

 

  В зависимост от типа проучване, което ще се извършва, 2D, 3D или 4D,  streamer-ите, могат  да нарасне от 1 до цели 14 на брой, като при необходимост, расте и броя на оръдията, с които се изтрелва въздушната струя.  

 

Главна роля при този вид кораби, оказват компресорите за сгъстен въздух, налягането на които е от порядъка на 150 до 22 бара, като в зависимост от системата на охлаждане дебита може да достигне  1600 m3/h.

 

   Представеният  от норвежците от Polarcus, през миналата година сеизмичен кораб, Polarcus Amani представлява еквивалента на нашумелият Triple Е проект контейнеровози на Maersk.  Размерите на кораба са 92м дължина и ширина 21 м,  дължината между перпендикулярите оси на носа и кърмата е 84,96 м,  максималното  газене -7,5 метра. Polarcus Аmaniе е  проектирана с DWT от 7 709 тона, пълна товароподемност 4472 тона и максимална вързално изтегляне от 125 тон.

 

  Интересното при кораба, всъщност характерно за новите тенденции в корабостроенето на този такъв тип кораби е т.нар. X-BOW, осигуряващ непрекъсната и остра лъкова форма на предната част. Дизайнът позволява на съда да се държи изключително стабилно при големите вълни и поддържа високи скорост, както и ниско съпротивление, с цел  намаляване разхода на гориво. Корабът е оборудван с хеликоптерен площадкаи редица удобства за екипажа.

 

 

  С възможност, във водата да бъдат разположени  от 12 до 14 патентовани Sentinel Sercel streamer, следящи резултатите от системата за изтрелване на сгъстен въздух  Seamap GunLink 4000. Пропулсивния комплекс на плавателният съд се състои от винта с регулеруема стъпка, с мощност от 4400 kW, до като за Електрическата ситема се грижат четирите дизелови агрегата на Wartsila с мощност от 1710 kW всеки. В допълнение, корабът разполага с 240kW авариен генератор и две подрулващи устройства.

 

  Колкото и да е модерен и изключително функционален, Polarcus Аmaniостава с крачка назад в надпреварата и жестоката конкуренция на пазара от бъдещият си най-голям конкурент, а именно Titan-class Ramform.

 

 

 Кораб, както никой до сега, това са само част от суперлативите, с които гордите собственици от PGS, описват своя забележителен проект. Уникалната форма на корпусана  Ramform първоначално е  взаимствана  от норвежкия военноморски кораб, Marjata.

 

   Синусоидална водолинията позволява стабилно поведение на движението на лъча, по-широката част на  палубата, в задната част на кораба е идеална за инсталиране и теглене на различни съоръжения и предлага щедър интериор капацитет.

 

   PGS придобиването на тези права до конструирането на съдовете и започна Ramform Explorer през 1995 г. с 10 броя винчове, достатъчни за изтгеглянето на 10 сеизмични буя. В момента, в които корабът е на „бойното поле“ той  веднага съкрушава всички 3D сеизмични тестове за производителност и издръжливост.  Безспорно  профилът  на Ramform кораб е разпозваем  с несравнимо по-широкиата задна част на  палубата. Ramform представлява крайната платформа за ефективно и безопасно сеизмични операции при всякакви условия и среда. Общо осем кораби Ramform сега са в експлоатация по целия свят. През 2010 година Ramform Explorer бива оборудван с два допълнителни винчаи  повишава капацитета си  до 12 GeoStreamer. 

 

 

    При Ramform Titan-class корабите обаче, нещата стоят по различен начин. С дължина от 104 метра, и широчина от цели 70 в края на кърмата, този вид кораби са оборудвани със забележителните 22 до 24 сеизмични буя, с максиманла дължина на кабела от 12 000 метра всеки. Развиват максимална скорост от 16 възела,благодарение на шест си двигателя с мощност от 3800 кW всеки и с в състояние да изпълнят сеизмични изследвания с времетраене до 150 дни, без да им се налага да излизата на сушата.   Изграждането на първите два кораба от този клас на компaнията, започна през тази година, като се очаква още два да бъдат допълно поръчни през 2015 година.

 

Добави в Svejo



Най-четено