ВИДЕО: Мощта на несравнимите по възможности FSO ASIA и FSO Africa

Видяна: 16093

ВИДЕО: Мощта на несравнимите по възможности FSO ASIA и FSO  Africa

Построени през 2002 година в корабостроителницата на DAEWOO , Южна Кореа, TI ASIA и TI AFRICA, със своите 380 метра дължина и 441 893 DWT са  два от четирите танкерa,  най-големи за своето време, заедно с TI Europe and TI Oceania.

 

През 2008 в корабостроителницата в Дубай , се дава началото на реконструкцията и преобразяването им и превръщането им в „Floating Storage Offloading”съоръжения.  Високите изисквания пред който е поставен грандиозният проект  отнемат  почти толкова време колкото и построяването на всеки корабите -18 месеца. Първият от двата завършени танкера е Asia, като малко след това в нефтено поле близо до Катар към него се присъединява и Africa.

 

 

В машинното отделение на FSO Asia и Africa, се добавят пет допълнителни спомагателни генератора, Hyndai Himsen, така общия им бройзаедно със съществуващите три Wärtsilä достига внушителните осем, всеки с мощност повече от 1800 KW.  За задвижването на Допълнително поставените две парни товарни помпи спомагат, монтираните в последствие  два котела Mitsubishi,  така общият им брой нараства на четири.  Системата за преработка на човешки отпадъци и климатичните системи, монтирани в последствие, са достатъчни за екипажът от 84 човека, постоянно поддържан на борда.

 

 Системите допълнени и монтирани към палубата на кораба, са насочени към екологичната ориентация на съоръжението. Така например използването на така нар.система "Volatile Organic Compound", цели намаляването на хидрокарбонните изпарения в атмосферата, произтичащи от нефтодобива, като по този начин освен запазване на чистотата на въздуха, увеличава количеството на товара. Предварително утаена водата добивана заедно с петрола, бива изхвърлена зад борд, след стриктно спазване на международните норми. Утаяването - чрез прехвърлянето и посредством голям брой електрически помпи в някой от многобройните танкове, е допълнено от пречистването и посредством сепарация. Сепарацията се осъществява  чрез множество, пурификатори Westafalia, също инсталирани на палубата.

 

Зареждането на танкери и разтоварването на кораба, се осъществява чрез огромни шлангове, способни да разтоварват до 19 000 барела за час. Следеното на количеството суров петрол разтоварван от кораба се осъществява от специално монтирана система, с огромни размери. Крановете на кораба са общо шест, като това го превръща в лидер и по този показател.

 

 Настройката на кораба, е претърпяла значителни разширения, с цел да побере екипажа нает да работи на борда, чието число е почти четири пъти повече от екипажът на обикновен танкер. Разположена е също хеликоптерна площадка и система за зареждане на хеликоптерите с гориво. Две допълнителни спасителни лодки и четири противопожарни помпи, са само част от спасителната екипировка поставена допълнително.

 

 

Всеки един от двата супер танкера имат капацитет на товарене  от 400 000 барела дневно, което се равнява приблизително на дневната консумация на страна като Гърция.

 

Огромните системи за преработка и пречистването на утаената от петрола вода, спомагателните системи за разтоварване способни да разтоварват до 19 000 барела за час, осемте спомагателни генератора и четирите котела, допълнителните противопожарни средства, както и огромните кранове на палубата на всеки от корабите са само част от наложените нововъведения.

 

С екипаж от повече от 80 човека всеки един от бившите супер танкери, настоящи супер FSO съоръжения, едва ли имат равни на себе си , по капацитет на своите възможности, но за това ви оставаме да се насладите сами :

 

 

Добави в Svejo



Най-четено