Динамична система за позициониране на офшорните кораби

Видяна: 19531

Динамична  система за позициониране  на офшорните кораби

 Силите на които е подложен корабът, било то от вятърът, вълните и теченията или задвижването, могат да причинят поражения по време на морските нефтени и газови операции. Начина по които се променя позицията на кораба, спрямо външните сили се измерва от позиционно-референтни датчици, жирокомпас и други сензори.

   

 Докато офшорните сондажи в по-плитки води позволяват Jack-up платформата да се позиционира на морското дъно точно над мястото, сондирането в дълбоки води изисква полу-потопяемата платформа или сондажен кораб да са  точно позиционирани върху кладенеца. Като се има предвид, че оборудването за пробиване понякога трябва да се простира на хиляди фута вода, преди дори да достигне океанското дъно, леки движения над повърхността на водата могат да имат драстични последици за сондажните операции.

  Обикновено при офшорните съоръжения множество тръбопроводи свързват инсталациите под водата със съоръженията над нея, нарушаването или изместване на позицията би довело да извършването на огромни ремонтни дейности или екологични катастрофи.

 

Поддържането на плаващите съоръжения в позиция, независимо дали се извършват сондажни или производствени операции, е важен логистичен аспект на общите процедури. По време на сондиране, производствените тръбопроводи са малко по-гъвкави, за да се ограничат максимално движенията, причинени от океанските течения. Според околната среда и формата на кораба, има безброй начини за закотвяне на кораб, които включват стратегическо закотвяне чрез различни позицииза океанското дъно. Съвсем наскоро, динамичното позициониране предлага по-стабилен начин, за да се гарантира, правилното положение на кораба или съоръжението.

 Динамичното позициониране изисква от кораба да има редица тласкащи устрoйства или електро-витла по целия кораб. Тези тласкащи устройства са разположени по предната и задната част, както и по двете страни на кораба, за да се поддържа позицията от всички посоки.

 

  Компютъризирана система автоматично задвижва тласкащите устройства, като изчислява силите които трябва да наложат тласкащите устройства в три степени на свобода (surge, sway and yaw), в хоризонтална равнина.  Информация за позицията на кораба се подава от специални сензори на дъното на океана. Освен това, сателитни връзки и информация за времето и вятъра се предават до компютърната система, което допълнително помага за контрола на движението на плавателния съд. Използвайки предоставената му информация, компютърът автоматично регулира тласкащите устройства за преодоляване на всякакви промени в местоположението на кораба, като е предвидено движението да бъде с възможно най-малък разход на гориво и износване.

ДП системата е проектирана да реагира адекватно и при неизправност в някоя от задвижващите системи  на плавателното средство. Основните елементи на динамичната система за позициониране са три: Мощност, Контрол, Препратки.

 Под мощност се има пред вид, генерирането от пропулсивната система на кораба мощност, начините за разпределянето и, количеството на потребление, чрез системата за задвижване от общата.

Под контрол се има пред вид системата за контрол на положението и начина по който се извършва това –автоматично или ръчно.

Препратки са сензорите даващи допълнителна информация спрямо околната среда.

Конзолите за управление на системата са на място от където операторът може да следи околната среда и ситуацията около кораба, като при невъзможност на последното се инсталират множество камери за наблюдение.

Добави в Svejo



Най-четено